Donderdag 5 juni 2014 - Reisverslag uit Daytona Beach Shores, Verenigde Staten van Florida28052014 - WaarBenJij.nu Donderdag 5 juni 2014 - Reisverslag uit Daytona Beach Shores, Verenigde Staten van Florida28052014 - WaarBenJij.nu

Donderdag 5 juni 2014

Door: Cees

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, Daytona Beach Shores

Donderdag 5 juni, om 08.00 uur lokale tijd vertrekken voor de rit van ca. 500 km . Gelukkig is het rustig op de weg en met een snelheid van 110 km per uur rollen we eerst naar het noorden om daarna vanaf Tampa naar het noord oosten af te buigen richting Daytona Beach. Gelukkig hebben we voor Henk een kussen en deken meegenomen zodat hij kan gaan liggen (slapen) en dat doet hij dan ook veelvuldig. Als hij wakker wordt vraagt hij steevast om een sanitaire stop. in twee gevallen hebben we dan net de bewoonde wereld verlaten en zitten op een stuk snelweg waar in geen velden of wegen een tankstation of parkeerplaats te bekennen is. 1 keer wordt het echt spannend als de nood erg hoog blijkt maar gelukkig bereiken we op tijd een parkeerplaats met toilet. De rit is vooral lang en redelijk saai. Na 6 uur komen we aan bij het hotel in Daytona Beach en je hoort ons niet klagen. We hebben en appartement op de begane grond met balkon/patio direct aan het zwembad met een doorloop naar het strand. Dat is genieten en dat doen we dan ook. Henk gaat voor het eerst in 8 jaar weer de zee in en daar geniet hij van. Wij geven wel even aan wanneer hij zijn mond en ogen dicht moet doen als de golven over hem heen slaan. Je ziet ook per dag dat Henk bruiner wordt want de zon doet goed zijn werk. Nadat we hebben gedoucht gaan we op pad voor de maaltijd vanavond wordt het Denny's. Henk doet weer zijn best en alles gaat erin na het warme eten nog langs bij de Publix en daarna naar het hotel. Henk gaat vroeg naar bed want hij is duidelijk vermoeit . Volgende week wordt het een rustigere week en dan zal hij wel weer bij trekken. Vandaag geen foto's, morgen meer van het circuit van Daytona als Henk gaat meerijden in een Nascar.

groetjes van ons