Zaterdag, 31 mei 2014 - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Florida28052014 - WaarBenJij.nu Zaterdag, 31 mei 2014 - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Florida28052014 - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 31 mei 2014

Door: Cees

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, Naples

Zaterdag 31 mei, we zijn vanmorgen vroeg opgestaan om ansicht kaarten te kopen, gisteren zijn we dat vergeten en we willen naar het kleinste postkantoor van de USA om de kaarten daar op de brievenbus te doen. Dat lukt en we zijn vroeg bij het bewuste postkantoor die vandaag maar tot 12.00 uur open is. de zon doet ook weer zijn best het is rond de 31 a 32 graden. Het bloed van Henk smaakt klaarblijkelijk goed want als hij uit de auto stapt wordt hij direct aangevallen door een bijtend voorwerp. Dat is zitten, bijten en direct bloeden daarna een mega bult op de kuit en jeuk. We zijn voorbereid op dergelijk steken en doen er direct verkoelende vloeistof op wat je alleen hier kan kopen. Na het bijt en post avontuur op naar Everglades City voor een ritje met een airboat. Daar aangekomen komt vanaf de achterbank (Henk) de vraag wanneer we gaan eten dus Jose en ik kijken elkaar aan en besluiten dan maar bij de lokale eettent iets te gaan eten. We besluiten te gaan eten in een soort hamburgertent waar de meeste auto's staan. als lokale mensen daar eten moet het goed zijn! En dat is het, Jose en ik houden het op Hamburger maar Henk is iets ondernemender en gaat voor de Krokodillen nuggets. Alles smaakt prima en na het eten gaan we met een kleine airboat (kunnen maar 6 mensen in) de Everglades in. Het gaan snoeihard in combinatie met veel lawaai van de motor achterop. We praten Henk bij wat we zien en proberen hem een zo goed mogelijk beeld te geven wat hij helaas niet kan zien, toch geniet hij ervan. Op enig moment liggen we stil en zien een familie van wasberen in de bomen zitten en daaronder een alligator die wacht tot dat een wasbeer uit de boom valt voor de lunch. Dat gebeurd niet althans niet toen wij er waren. Maar we komen zeer dicht bij de alligator en wasberen. Toch heel bijzonder. het weer slaat in eens om en de bestuurder gaat nog harder richting opstap steiger en verdomd we halen zonder nat te worden. Daarna gaan we naar een alligator farm om nog naar deze dieren te kijken we zijn koud binnen en tropische regenbui barst los. We hadden onze regenjassen al bij ons maar dat helpt wel iets maar houdt niet alles tegen, andere bezoekers hebben geen regenjassen en worden tot op het bot nat. We hebben ondanks de regen veel plezier en lachen ons gek. Nadat Henk een alligator heeft vastgehouden gaan we naar de auto en rijden richting Naples, Het weer wordt uiteindelijk weer beter en de zon straalt weer volop. Thuis aangekomen besluiten we maar weer uit eten te gaan en rond 19.00 uur zitten we weer bij de Cracker Barrel, dit keer voor Henk een steak en die gaat er in als koek. De serveerster herkent Henk en maakt een praatje met hem waarom en hoezo en hij verteld zonder problemen in het Engels wat hem is overkomen. Het wordt niet laat vanavond en we gaan voeg naar bed, morgen een rustdag, was dag en schoonmaak dag in en rond het huis.

• 01 Juni 2014 - 19:56

Bep Schuitemaker:

Hoi allemaal,

Wat ondernemend zij jullie met die airboat. We lezen het reisverslag met plezier, dit is wel erg leuk!!!!
    We checken ook iedere dag of er weer een verslag binnen is.
    Wat spannend met die krokodil en wasberen in de boom, zeker een mooi gezicht en Henk met die krokodil is zijn armen, eng hoor!!!!! Nu jullie verhongeren niet zo te zien op de foto,s., wel lekker
    allemaal. Nu we kunnen ons wel voorstellen, dat jullie s,avonds wel eens vroeg naar bed gaan, want iedere dag Henk vertellen en uitleggen wat jullie allemaal zien! Erg vermoeiend voor jullie, maar ook
    lezen wij dat er veel gelachen wordt. Dit is een hele opgave, maar jullie doen het toch maar met plezier!!! We wensen jullie morgen een goede reis richting de dolfijnen dinsdag!!! We zijn benieuwd hoe Henk dit vind. Rij voorzichtig!!!! We wachten wel weer op het volgende reisverslag.
    Gisteren ben ik met Ger samen nog naar emte geweest, ze wilde graag ijs. En daarna heeft ze nog
    wat gedronken bij ons, ze kon ook nog een kop soep krijgen, maar dat wilde ze niet. Wel goed voor haar dat ze er even uit was. Verder zit ze ook lekker achter het huis te puzzelen en lezen. Gisteravond heb ik nog anderhalf uur bij haar gezeten tot 9 uur. Want ze wilde ook nog daarna het programma Ik
    Vertrek zien. Verder gaat het goed met haar, af en toe een traantje maar dat is goed dat ze haar uit.l Ze maakt ook iedere dag eten klaar. Jose je hebt een hele lieve moeder !!! De groeten van Ger !!!!!

Nu groetjes ook van ons,